4/6/11

Un grito de amor desde el centro del mundo

La novel·la Un grito de amor desde el centro del mundo està escrita per Kyoichi Katayama. És la novel·la més venuda a l'arxipèlag nipó, amb més de 3,5 milions d'exemplars venuts des de la primera edició.

 Jo la vaig llegir ara farà un parell d'anys perquè em va cridar molt l'atenció entre les novetats de la biblioteca del meu barri. La lectura va ser fluïda i agradable, i em va fer reflexionar sobre un munt de coses.

La història tracta sobre l'amor de dos adolescents, els quals passaran per un munt de tràngols fins a arribar a un final que ja sabem des d'un bon principi.

Aviso que si estàs passant una mala època, seria convenient que no la llegissis, però si et ve de gust fruir d'una història amorosa un pèl diferent, te la recomano.

 Com a tastet, adjunto un fragment del primer capítol, a veure si t'enganxa :)

Capítulo I
1

Aquella mañana me desperté llorando. Como siempre. Ni siquiera sabía si estaba triste. Junto con las lágrimas, mis emociones se habían ido deslizando hacia alguna parte. Absorto, permanecí un rato en el futón hasta que se acercó mi madre y me dijo: «Es hora de levantarse».

No nevaba, pero el camino estaba helado, blanco. La mitad de los coches circulaba con cadenas. En el asiento del copiloto, al lado de papá, que era quien conducía el automóvil, se sentó el padre de Aki. Su madre y yo ocupamos los asientos traseros. El coche arrancó. Delante, los dos hombres solo hablaban de la nieve. Que si lograríamos, o no, llegar al aeropuerto para el embarque. Que si el avión saldría a la hora prevista. Detrás, nosotros apenas hablábamos. Distraído, miraba por la ventanilla el paisaje que dejábamos atrás. A ambos lados de la carretera se extendían, en todo lo que alcanzaba la vista, campos cubiertos de nieve. A lo lejos, la cresta de las montañas refulgía bañada por los rayos de un sol que brillaba a través de las nubes. La madre de Aki llevaba en el regazo una pequeña urna de cenizas.

Al aproximarnos al desfiladero, la capa de nieve se hizo más espesa. Mi padre y el padre de Aki bajaron del coche en el aparcamiento de un parador y empezaron a ajustar las cadenas a las ruedas. Mientras, decidí dar un paseo por los alrededores. Más allá del aparcamiento había un bosquecillo. Una capa de nieve impoluta cubría el sotobosque; la que se acumulaba en las copas de los árboles iba cayendo al suelo con un quejido seco. Al volverme, vi cómo al otro lado del guardarraíl se extendía un océano invernal.

Sereno y tranquilo, un mar de un color azul brillante. Todo cuanto veía me llenaba de nostalgia. Cerré con firmeza la tapa de mi corazón y le di la espalda al mar.


Si t'has quedat amb ganes de més, pots llegir unes quantes pàgines més aquí. I si encara en vols més, ja saps, compra'l a una llibreria o bé agafa'l en prèstec a la biblioteca :) (també hi ha altres opcions, però no em posaré a anomenar-les totes :9 )

3 comentaris:

  1. No he escoltat mai aquest titol ¬¬
    Pero després d'haver llegit la teva opinió i de que anava, la poso el llista de llibres que em vull llegir!! (:

    Un gran i dolç Muák!! ♥

    ResponElimina
  2. Pel que dius es un llibre trist, i no es el meu millor moment per llegir-lo, necessito alegria a la meva vida :)

    Salutacions des de Lleida

    ResponElimina
  3. Després de llegir aquest petit tall, penso buscar-lo y llegir-lo! M'he quedat amb ganes de més i més!


    http://amoverelcucu.blogspot.com

    ResponElimina