20/5/11

"Los libros son espejos: sólo se ve en ellos lo que uno ya lleva dentro."


Aquesta frase que apareix al llibre l'Ombra del Vent de Carlos Ruiz Zafón, em va captivar des del moment en què va passar per davant dels meus ulls. Llegir és una experiència tan íntima, tan personal... Endinsar-se en una lectura, és, indirectament, endinsar-se en un mateix. 

Allò que veiem i amb el qual ens sentim identificats quan llegim un llibre, no és més que el nostre inconscient, que d'una manera o una altra reflecteix en el paper les nostres emocions, els nostres temors o les nostres esperances. Un llibre és un trosset de vida d'algú, i quan  el llegim ens el fem una mica nostre. Llegir ens enriqueix, ens fa grans, ens fa més cultes... I ens remou tot allò que tenim a dins. Llegir ens fa reflexionar i ens endinsa, en ocasions, a racons que teniem oblidats de nosaltres mateixos. 

¿No t'han entrat ganes, ara, d'agafar aquell llibre que tens abandonat des de fa anys a la tauleta de nit, que ja té un dit de pols i conserva un punt de llibre posat entre la pàgina 2 i 3, i donar-li la oportunitat que es mereix? Qui sap si et sorprendrà... tot és qüestió de provar-ho ;)

3 comentaris:

  1. Tens tota la raó!!
    Pero la veritat es que quan començo un llibre
    fins que no l'acabo no paro, ja que no m'agrda començar una cosa i no acabarla.
    Pero també es cert que fa un temps vaig començar-ne un i per falta de temps no l'he pogut continuar ¬¬. Pero ara mateix l'agafo i me'l llegeixo!!!! (:

    Un gran i fabulós petó! ♥

    ResponElimina
  2. Que bonic, mai me havia aturat a pensar-ho d´aquesta manera, però probablement es així.

    ResponElimina
  3. m'encanta el títol de la frase. I si, ara m'han agafat ganes de llegir... :)

    ResponElimina